Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Pražskou hromadnou dopravu posílily nové elektrobusy
Pražskou hromadnou dopravu posílily nové elektrobusy
Sobota, 06. únor 2016 07:42
Pražskou hromadnou dopravu posílily nové elektrobusy

Ve středu ráno se mohli první cestující svést novými elektrobusy, které se vydaly do ostrého provozu v pražské hromadné dopravě. Posílily tak spoje na pravidelných linkách BB1 a BB2 spojující multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická na trase C v Praze 4. Cestujícím kromě jízdy zdarma nabízí i další benefity, mezi které patří nízká hlučnost elektrobusu a zvýšení četnosti spojů.


Společný projekt směřující ke snížení zatížení životního prostředí zejména ve městech začala připravovat česká developerská a investiční společnost PASSERINVEST GROUP, a. s., Skupina ČEZ a dopravní společnost ARRIVA zhruba před rokem. Nyní mohli zástupci těchto společností slavnostně pokřtít a uvést do provozu dva nové elektrobusy.


elektrobus_pst_cez_arriva_1 „Vzhledem k tomu, že se společností ARRIVA spolupracujeme už od roku 2007 a zároveň v rámci BB Centra se vždy snažíme podporovat naše nájemce i tím, že využíváme jejich produktů a služeb, jako je v tomto případě e-mobilita společnosti ČEZ, bylo pro nás nasazení elektrobusů ve spolupráci s těmito společnostmi jasnou volbou,“ uvedl k projektu předseda představenstva PASSERINVEST GROUP, a. s. Radim Passer.


Linky BB1 a BB2 mezi BB Centrem a stanicí Budějovická jsou tak od 3. února posíleny o dva nové elektrobusy SOR EBN 9,5. Do každého se vejde 73 pasažérů a na jedno nabití ujede v běžném provozu s cestujícími 130–150 km.


elektrobus_pst_cez_arriva_22„Zatím tu jezdily tři dieselové autobusy, nově zajistí provoz na těchto linkách dva elektrobusy a dva diesely. Díky tomu pojede linka BB1 častěji než dnes – v ranní a odpolední špičce se výrazně zkrátí její interval, ráno nebudete čekat na autobus ani pět minut,“ řekl generální ředitel ARRIVA Daniel Adamka a dodal: „Elektrobusy jsou vynikající do měst s hustým provozem, kde zplodiny z dopravy neúměrně zatěžují životní prostředí. U nás jsou zatím spíš popelkou, budu se ale snažit, aby dál přibývaly. Zatím máme v Česku tři.“


V průběhu roku na těchto linkách najezdí elektrobusy dohromady přes 42 tisíc kilometrů. Důležitá je zejména šetrnost elektrobusů k životnímu prostředí a velmi nízká hlučnost. V praxi jsou eBusy dokonce tišší než trolejbusy, protože v nich není slyšet zvuk trolejí.


„Podporu elektrobusů chápeme jako další logický krok našich aktivit v oblasti rozvoje čisté mobility. Prostřednictvím projektu Elektromobilita ČEZ už totiž více než 5 let cíleně vytváříme podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě. Momentálně nabízíme v České republice více než 50 stanic veřejného dobíjení elektromobilů, z toho 10 rychlodobíjecích. Vedle toho nabízíme klientům služby našich Zákaznických center a lokalit ČEZ Point nebo zprostředkováváme širší nabídku pro domácí dobíjení,“ vysvětlil důvody spolupráce na projektu zavedení eBusů do BB Centra člen představenstva a ředitel divize Nová Energetika ČEZ Tomáš Pleskač. „Je nám ctí, že přímo v lokalitě působnosti naší firmy můžeme propagovat elektromobilitu a jít tak příkladem i dalším společnostem,“ doplnil ředitel strategie ČEZ, a. s. a generální ředitel ČEZ Prodej, s.r.o. David Hajmán.


Foto a zdroj: www.cez.cz

(ewe)



Pražskou hromadnou dopravu posílily nové elektrobusy