Téměř osm kilometrů tramvajových kolejí ve čtyřech lokalitách města projde přes léto rekonstrukcí či opravou. Celkové náklady činí přes 400 milionů korun, přičemž velkou část oprav zaplatí zdroje z fondů EU, menší opravy pak z fondu DPP.
DPP připravuje opravy celkem 7,72 kilometrů tratí, včetně doprovodných úprav nástupních ostrůvků s bezbariérovými prvky, trolejového vedení a inženýrských sítí, a to celkem ve čtyřech úsecích (Bělohorská, Průběžná – Švehlova, Karlovo náměstí v úseku Myslíkova – Resslova – Moráň a Braník – Modřany). Celkové náklady na letní program obnovy dosáhnou podle plánovaného rozpočtu 420,88 milionů korun. Místo omezených tramvajových spojů budou vypraveny náhradní autobusové.
Tratě potřebují modernizaci
„Plánované rekonstrukce se uskuteční v úsecích, které patří ke klíčovým dopravním tepnám v metropoli, ale zároveň nebyly již delší čas modernizovány. Samostatnou kapitolou je úsek tramvajové trati z Braníku do Modřan, který byl zasažený povodněmi a je nutné jej opravit. Letní rekonstrukce přispějí k dalšímu snížení průměrného stáří tramvajových tratí v Praze,“ vysvětil nutnost provedení letních oprav Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
Jak jsou opravy rozplánované?
Rekonstrukce tramvajové trati Bělohorská probíhá již od 28. 4. do 30. 8. Rekonstrukce tramvajové trati Průběžná – Švehlova od 28. 6. do 13. 9. a bude rozdělena do dvou etap. Opravy na tramvajové trati Myslíkova – Resslova – Moráň budou rovněž na dvě etapy od 28. 6. do 8. 8. a oprava tramvajové trati Braník – Modřany od 28. 6 do 30. 8.
Foto: idnes.cz
(rez)
|