Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zajímavosti Adopční kampaň v pražské zoo byla úspěšná
Adopční kampaň v pražské zoo byla úspěšná
Pátek, 07. únor 2014 16:23
Adopční kampaň v pražské zoo byla úspěšná

Od začátku listopadu nabízela Zoo Praha k adopci zvířata, která chová. Zapojit se mohli všichni zájemci. Kampaň byla úspěšná a zoo díky ní získala 3,5 milionu korun na chov zvířat. Kampaň probíhala pod názvem: Adoptuj mě a možná poletíš do Keni! Symbolem zvířat k adopci se stali chápan středoamerický, zoborožec rýhozobý, lori balijský a bičovec pestrý.


Plakát adopční kampaněZoo Praha zveřejnila výsledky adopční kampaně, kterou spustila v listopadu. V ulicích Prahy se tehdy objevily plakáty se čtyřmi zvířaty, která se stala symbolem kampaně: chápanem středoamerickým, zoborožecem rýhozobým, lori balijským a bičovcem pestrým . Kampaň zaujla svou nabídkou i grafickým provedením a k adoptivnímu rodičovství dokázala nalákat 1 013 nových rodičů. Celkem se od dárců podařilo získat 3 371 711 korun na podporu chovu zvířat v pražské zoo.


Velmi pozitivním faktem je, že právě v loňském roce se k pokračování adoptivního rodičovství a prodloužení smlouvy o jeden rok rozhodl největší počet zájemců. Svůj podíl na tom mohou mít i velmi pěkné plakáty, kterými na podzim zoo na adopční kampan upozorňovala. Na dramaturgii kampaně se podíleli Miroslav Bobek, Vít Kahle a Štěpán Kotrba, autorem použitých fotografií je, jak jinak, Tomáš Adamec a grafické zpracování kampaně je z dílny Tomáše Duchka.


Vedoucí oddělení marketingu Zoo Praha, Vít Kahle, hodnotí kampaň velmi kladně: „Ze srovnání za posledních pět let vyplývá, že výsledná čísla bezmála kopírují rekordní rok 2012, kdy jsme v rámci adopční kampaně získali dosud nejvíce příspěvků od největšího množství dárců. V jednom ukazateli – v počtu obnovených adopcí – jsme však ještě překonali rok 2012: 772 adoptivních rodičů prodloužilo smlouvu o další rok, což vypovídá o vysoké loajalitě a spokojenosti našich dárců s projektem adopcí. Všem sponzorům a adoptivním rodičům mnohokrát děkujeme za jejich podporu a přízeň.“


Výhody i pro adoptivní rodiče


Plakát kampaněZ kampaně Adoptuj mě a možná poletíš do Keni! mají prospěch nejen jednotlivá zvířata, ale také jejich adoptivní rodiče. Každý adoptivní rodič se stane členem širokého klubu přátel zoo. Pro ně jsou pořádány v průběhu roku speciální akce a jsou také zváni na významné společenské akce v zoo, např. na slavnostní zahájení nové sezony na jaře, na výroční slavnost v září či na setkání sponzorů na podzim. Adoptivní kampaň je velmi dobře načasovaná. Probíhá již tradičně před Vánocemi a lidé tedy mohou adopci vybraného „sirotka“ ze Zoo Praha pořídit svým blízkým jako dárek.


Největší zájem byl o psouna prériového


Rekordmanem v oblíbenosti mezi adoptivními rodiči je psoun prériový. Toho si adoptovalo 114 lidí. Dalšími v pořadí jsou potom vakoveverka létavá, komba ušatá, outloň váhavý a levhart obláčkový. Celkem mají zvířata v pražské zoo 2 517 adoptivních rodičů.


Podrobnosti o kampani a adoptovaných zvířatech najdete v tiskové zprávě Zoo Praha.


Foto: zoopraha.cz, Tomáš Adamec

pchj



Adopční kampaň v pražské zoo byla úspěšná