Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy 11,09 miliard korun požaduje DPP v roce 2014 od města
11,09 miliard korun požaduje DPP v roce 2014 od města
Středa, 18. září 2013 17:12
11,09 miliard korun požaduje DPP v roce 2014 od města

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) požaduje na příští rok od města v rámci tzv. kompenzace dopravních výkonů cca o 600 000,- Kč více než letos. Celkovou sumu, o kterou bude usilovat z městského rozpočtu, DPP vyčíslil na 11,09 miliardy korun. Informace médiím poskytla ekonomická ředitelka DPP Magdalena Češková a generální ředitel DPP Milan Křístek.


tramS blížícím se koncem kalendářního roku začíná, tak jako každoročně, boj o peníze na rok další. Doprava je bezesporu páteří každého velkého města a Praha není mezi nimi žádnou výjimkou. Je tedy víc než pochopitelné, že DPP už nyní připravuje rozpočet na následující rok 2014 a snaží se získat potřebné finance, případně alespoň jejich příslib. Kolik peněz z rozpočtu hlavního města nakonec bude směřovat právě do DPP, ale zatím není jasné a ještě chvíli to tak zůstane. O konečné výši totiž rozhodnou radní a zastupitelé hlavního města v rámci schvalování rozpočtu Prahy na rok 2014.


Výši částky potřebnou na tzv. kompenzaci dopravních výkonů vypočítali v DPP na 11,09 milionu korun. Při výpočtu vzali do úvahy inflaci 2,3% na všechny náklady a 0,7%, o které se zvýší platy zaměstnanců podniku. V součtu představuje inflace navýšení rozpočtu DPP pro příští rok o 376 milionů korun.


Další položkou, která se na výši potřebných financí výrazně podepíše, bude zvýšení počtu kilometrů, které vozy DPP najezdí. Tato položka se běžně nazývá vozokilometr a v roce 2014 by jich mělo být o necelé 3 miliony více, než letos. V letošním roce najezdí vozy DPP podle předběžného výpočtu něco kolem 160,2 milionů kilometrů, ve výpočtu pro následující rok se pracuje s výší 163 milionů vozokilometrů.


metroZajímavou položkou, která se do financí DPP pro rok 2014 výrazně promítne, je výběr peněz za jízdu na černo. I s těmito penězi DPP totiž ve svém rozpočtu počítá. Změnou zákona, která stanovuje, že pohledávky za jízdu na černo mohou být prodávány za 25% své ceny oproti dřívějším 100%, přijde DPP o část svých příjmů.


Výdaje DPP v následujícím roce navýší plánované a přiznejme si, že i očekávané, spuštění prodlouženého úseku trasy metra A z Dejvické do Motola. Ani výdaje na opravy tramvajových tratí, eskalátorů v metru a dalších nezbytností, bez nichž se provozování dopravy neobejde, nebudou zrovna malé. DPP je plánuje hradit ze svého rozpočtu.


Kromě navyšování výdajů hledá DPP i možnosti, jak ušetřit. Jednou z cest by pro příští rok měla být změna systému prodeje jízdenek. Z hlediska fikčních úspor se nadějně jeví také plánované změny v rámci IT, především nahrazení některých dnes outsourcovaných služeb. Do budoucna by tyto služby měli vykonávat sami zaměstnanci DPP.


V současné době pracuje v DPP více než 10 000 zaměstnanců a podnik tak je největším zaměstnavatelem v Praze.


Chcete-li se o DPP dovědět více, případně se zúčastnit některé z akcí, které připravuje pro veřejnost, podívejte se na jejich webové stránky.


Foto: DPP.cz

(pchj)



11,09 miliard korun požaduje DPP v roce 2014 od města