Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Otestujte trasu na letiště v nejdelším dvoučlánkovém autobusu
Otestujte trasu na letiště v nejdelším dvoučlánkovém autobusu
Úterý, 09. únor 2016 07:25
Otestujte trasu na letiště v nejdelším dvoučlánkovém autobusu

Po dobu dvou únorových týdnů bude pražskými ulicemi brázdit nový velkokapacitní dvoučlánkový autobus Mercedes-Benz CapaCity L, který vyslal Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Bude se jednat o prezentační a zkušební provoz, jehož hlavním cílem je posílení přepravní kapacity cestujících na pražské letiště. Zájemci z řad veřejnosti si mohou jízdu tímto autobusem ve vybraných dnech a časech bezplatně vyzkoušet.


Včera proběhlo na autobusovém obratišti Letiště Václava Havla oficiální představení vozidla. Během dvou týdnů bude autobus testován na trase linky č. 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla, přičemž budou simulovány provozní podmínky včetně umístění zátěže v interiéru. Prezentační jízdy pro veřejnost budou organizovány vždy v odpoledních hodinách, a to dnes 9. února, ve středu 10. února a v neděli 14. února 2016. Odjezdy prezentačních jízd z Nádraží Veleslavín jsou plánovány od 12:50 do 18:50, a to vždy v hodinovém intervalu.


mb-capacity-03 „Co nejlepší spojení veřejnou dopravou na Letiště Václava Havla vnímám jako věc důležitou pro Pražany i návštěvníky našeho města. Není žádným tajemstvím, že zejména pokud mají cestující větší počet zavazadel, je pro ně v současnosti MHD často až třetí volbou za vlastním vozem či taxi. To chceme postupně změnit. Velkokapacitní autobus vnímám jako zřejmě nejlepší přechodnou volbu, než bude vybudováno komfortní železniční spojení z centra,“ uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek.


„Je v zájmu pražského Dopravního podniku dál zvyšovat kapacitu dopravy a komfort cestujících. Testováním velkokapacitního autobusu získáme řadu provozních dat a praktických zkušeností, které budou využity při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště. Autobus svou délkou a kapacitou zatím nemá v ČR obdoby,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPP Jaroslav Ďuriš.


Aby mohl být prezentační režim provozu na určené trase umožněn, musela být udělena dočasná výjimka. Autobus je totiž mimořádně dlouhý, dosahuje délky téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Mercedes CapaCity L o celkové hmotnosti 32 tun je určen především pro trasy s mimořádně vysokou přepravní poptávkou. Celkově přepraví 190 cestujících, z toho je 38 míst určeno k sezení a 152 míst ke stání. Vozidlo plně splňuje v současnosti nepřísnější emisní normu Euro VI. V současné době se jedná o nejdelší dvoučlánkový autobus v Evropě, na jehož zapůjčení se pražský Dopravní podnik dohodl s výrobcem.


mb-capacity-06„Prostřednictvím velkokapacitních autobusů lze snižovat objem dopravy ve městech, a tím také snižovat zátěž na životní prostředí. Moderní autobus CapaCity L nabízí unikátní velkokapacitní řešení pro extrémně vytížené linky, kde není možno z hlediska organizace dopravy zkracovat intervaly mezi spoji,“ řekl ředitel EvoBus Česká republika Georg Kendlbacher.


„Se současnou kapacitou kloubových autobusů se už dostáváme v letní letecké sezoně do svízelné situace, a jestli bude počet cestujících na letišti dál přibývat tímto tempem, což by dle predikcí Letiště Praha a vývoje z posledních dvou let měl, budeme to muset řešit,“ řekl ředitel ROPID Petr Tomčík a současně dodal: „Přidávat další autobusy na č. 119 už nemá smysl, v letní sezoně navazují její spoje ve Veleslavíně v podstatě na každé metro. Než jezdit od metra dvěma autobusy za sebou, je méně nákladné mít jeden dlouhý. Při správném výběru interiéru by pobral o 40 lidí více, než dnešní kloubové linky č. 119.“


„Zkvalitnění služby v podobě větších a modernějších autobusů vnímáme jako velký krok dopředu. Především během letní sezóny je poptávka po autobusovém spojení do centra velmi vysoká, denně linka 119 přepraví i přes 15 tisíc našich cestujících. Letos navíc očekáváme nárůst cestujících přibližně o 5%, což se projeví i ve využití linky 119. Prostornější autobus s dostatečným místem na zavazadla se tedy stane nutností. Zároveň věříme, že se podaří docílit také barevného odlišení autobusů operujících na této lince, aby se výrazně zjednodušila orientace cestujících na přestupu,“ vyjádřil se k situaci předseda představenstva Českého Aeroholdingu Václav Řehoř.


Foto a zdroj: DPP

(ewe)



Otestujte trasu na letiště v nejdelším dvoučlánkovém autobusu