Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Trasou A pražského metra do Motola za 480 milionů korun ročně
Trasou A pražského metra do Motola za 480 milionů korun ročně
Neděle, 26. leden 2014 18:03
 Trasou A pražského metra do Motola za 480 milionů korun ročně Prodlouženou částí trasy A pražského metra se cestující svezou pravděpodobně v prvním čtvrtletí 2015. Roční provoz prodloužené části vyjde zhruba na 480 milionů korun. Na provoz všech linek metra je v roce 2014 plánováno 5,7 miliardy Kč, v následujícím roce bude potřeba částku o necelou půl miliardu navýšit. Tyto informace sdělili radní pro dopravu Jiří Pařízek a šéf Ropidu Pavel Procházka.


Metro Praha – ilustrační fotoCelková suma za dostavbu metra z Dejvic do Motola by neměla převýšit 22,5 miliardy korun. Podle ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše se bude částka spíše pohybovat kolem 21 miliard korun. Z této sumy je již uhrazena více než polovina nákladů, přesně 11,6 miliardy korun. Peníze Praha zaplatila ke konci minulého roku prostřednictvím dopravního podniku.


Nově budovaný úsek trasy A pražského metra měří 6,1 kilometru. Na jeho trase jsou 4 stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Po uvedení do provozu by se cestující měli ze stanice Můstek do stanice Motol dostat za 15 minut.


DPP i Praha shodně počítají s tím, že v listopadu budou dokončeny stavební práce na prodloužené části metra včetně technického příslušenství, jako jsou eskalátory a výtahy. Na přelomu let 2014/2015 je v plánu zahájit zkušební provoz. V současné době zpracovává DPP a magistrát přesný harmonogram dokončovacích prací. Ten by měl být ve své finální podobě hotov v druhé polovině února.


Metro Praha – ilustrační fotoJakmile se otestuje provoz prodloužené trasy A pražského metra, přistoupí DPP k úpravě povrchových linek. Budou muset být zrušeny tzv. souběhy povrchových linek a metra, jinak by se pražská MHD významně prodražovala.


Radní Pařízek řekl, že odhadované náklady na provoz nových stanic jsou srovnatelné s jiným podobně dlouhým úsekem metra. Jeho slova potvrdil i Procházka, šéf organizace Ropid, která plánuje trasy a jízdní řády. „Je to necelá půlmiliarda, a to včetně přizpůsobení povrchové dopravy,“ uvedl.


Foto: dpp.cz

pchj



Trasou A pražského metra do Motola za 480 milionů korun ročně